حرکت معمولی :حس واقع گرایی به وجود می آورد.
حرکت فست موشن:هنگامیکه سرعت فیلم برداری از سرعت استاندارد پخش فیلم کمتر باشد،حرکات تندتر از حد معمول
دیده می شوند.حرکات انسانی مکانیکی می شوند و مضحک به نظر می رسند.این شتاب حرکات بیشتر برای ماشینی شدن استفاده می شود.مانند فیلم ((زندگی برای توازن)) که در آن برای القای فضای تکنولوژی و مدرنیته عصر جدید از حرکت سریع استفاده شده است. همچنین برای کوتاه کردن مدت زمان وقوع یک رویداد نیز کاربرد دارد.
حرکت اسلوموشن: هنگامیکه رویدادها در فیلم برداری با سرعتی بیشتر از ۲۴ فریم در ثانیه فیلم برداری شوند در هنگام پخش،حرکت تصاویر آهسته خواهد بود. این نوع حرکت فضای نمایش را شاعرانه،متین و با وقار جلوه می دهد.در بسیاری از تصاویر و نما آهنگ ها از این روش برای نشان دادن فضای عارفانه و یا شاعرانه استفاده می شود.گاهی نیز برای فضای زیباگونه و یا زیبای یک خواب و خاطره مثبت و آرامش بخش از حرکت آهسته استفاده می شود.
نکته:اصولأ حرکات آهسته به فضای تراژیک و حرکات سریع به فضای خشونت بار،و کمیک نزدیک هستند.حرکت کند شده ما را متوجه ماهیت و شکل حرکت می کند.مانند زمانیکه در مسابقه فوتبال،گل زدن را یکبار دیگر با حرکات آهسته مرور می کنیم.
نکته:حرکت آهسته حسی اساطیری نیز ایجاد می کند.
نکته:از حرکت تند برای آشکار کردن پیشرفت یک حادثه ی کند استفاده می شود (باز شدن گل).
مثال:حرکت آهسته در القاء حالت اساطیری و فوق بشری تأثیر گذار در فیلم ((بانی و کلاید)) سقوط کلاید و سوراخ سوراخ شدن بدن او بر اثر شلیک گلوله ها با حرکت کند نشان داده می شود تا اهمیت او را بیشتر نشان دهد.
زیورس موشن یا حرکت معکوس:با قرار دادن فیلم به طور سر وته در دستگاه نمایش فیلم رویدادها به صورت معکوس جلوه می کنند،که معمولأ برای صحنه های کمیک از آن استفاده می شود.ساختمان فروریخته به حالت اول بر می گردد و یا حروف به هم ریخته،مرتب در کنار هم چیده می شود.
مثال:در فیلم باد صبا ساخته ی آلبر موریس،در سکانس آخر از ریورس موشن برای عقب تعقیب کنندگان با فضایی کمیک استفاده شده است،تعقیب کنندگان جلو می آیند و دوباره به عقب بر می گردند.